Microsoft mod Google

Årets nye kamp mellem to gigantiske virksomheder bliver interessant. og jeg taler ikke om Microsoft og Linux, men af ​​en ny modstander, Microsoft og Google. Vi kan sige, at denne konkurrence begyndte for længe siden, og det første tilfælde, der kommer til at tænke på, er kampen om post- og instant messaging-tjenester. Hotmail/GMail er to af de mest brugte tjenester i dag, men i dag tror jeg på det GMail Det har vundet plads ved faktisk at blive et komplet online laboratorium af e-mails, hjælp, værktøjer og muligheder, så du meget nemt kan bestille, gemme og administrere alt. Hotmail Jeg bruger den ikke engang mere, den åbner sjældent godt på mig Firefox, er blevet efterladt langt bagud i tiden med udviklingen, selvom den sidste ændring, jeg vidste at se, var at have set det blive noget i retning af et socialt netværk.
Messenger/GTalk de kæmper også. Hvad er forskellen, som jeg finder?, min GTalk åbner på kun 3 sekunder, med listen over dem, der er online, min budbringer det tager sin tid at indlæse, og når det gør det, åbner det Msn Live, Msn Today, Msn Tomorrow, Msn of the future, plus de bannere, som hvis du ruller, vises ud over skærmen osv. hukommelsesforbrug på MSn: 51 MB, forbruge af GTalk: 5MB.

Jeg tror, ​​problemet blev forværret måske med finansieringen fra Google til Mozilla at udvikle det, der i dag er en af ​​de mest udbredte webbrowsere, Firefox, som er totalt fortrængt IE. Og endnu værre, da Google lancerede sin egen Chrome-webbrowser, kæmpede meget hurtigt om top 3-podiet.
Den næste bevægelse gav det microsoft lancerede for nylig sin nye online søgemaskine Bing, som på kort tid er blevet en kuriøs konkurrence i søgemaskinernes verden. Bare for at gøre testen kiggede jeg på statistikken for en af ​​mine blogs, den der får flest besøg (ca. 3000 til 4000), og jeg sammenlignede brugen af ​​søgemaskiner for den sidste måned med den sidste måned. Resultatet: en vækst i indkomst til bloggen igennem Google fra 61 %, og af Bing, 820.17 %. Vær forsigtig, dette er en mærkelig kendsgerning taget ud af kontekst, meget af det har at gøre med måden, hvorpå bloggen er indekseret i hver søgemaskine, den rækkefølge, den vises i i resultaterne osv. Det kan dog ikke afvises, at Bing på en enkelt måned blev en meget brugt søgemaskine.

bing

Så kommer vi til i dag, hvor kampen finder dem i en ny runde, der er mere end interessant, med krydsild og store forandringer. På Googles side: den store annoncering af Google Chrome OS, et operativsystem dedikeret til notebooks baseret på Linux-kernen. Microsofts svar (Ballmer):

"Jeg vil være respektfuld." Er der nogen, der ved, hvad det handler om? For mig er Chrome OS noget meget interessant. Det kommer først om halvandet år, og de annoncerer allerede et styresystem. Vi har ikke brug for noget nyt styresystem. Vi har allerede en."

Det lyder som et raserianfald, ikke? og på siden af microsoft: Microsoft Office Det vil være en online applikation, naturligvis for at konkurrere med Google Docs. Og i denne gigantiske bevægelse vil en af ​​Microsofts stærke søjler forblive i vejen for pengeindsamling, et offer, der synes næsten obligatorisk for at modvirke tabet af magt i kontorområdet.

Jeg foretrækker en sætning fra Ballmer, som jeg synes ikke kunne være mere forkert:

"Folk med en pc bruger kun halvdelen af ​​tiden på internettet."

Hvis vi vurderer alle disse storstilede bevægelser, forekommer det mig, at kampen næsten udelukkende foregår over internettet, det enorme territorium fyldt med forbrugere, den direkte kanal til hver persons hjem, det være sig med en ny webbrowser, en mere kraftfuld søgemaskine, et online styresystem, en mailtjeneste, chat, alt går tilbage til den strategiske kamp om det virtuelle land, der er internettet.
Og tilgiv mig for spoileren: hvis vi taler om internettet, tror jeg, at der ikke har været nogen anden tilsyneladende vinder i årevis end Google. Fordi det er gratis, fordi det er brugbart, fordi det er nemt, og fordi det er nyttigt.


Efterlad din kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Obligatoriske felter er markeret med *

*

*

  1. Ansvarlig for data: AB Internet Networks 2008 SL
  2. Formålet med dataene: Control SPAM, management af kommentarer.
  3. Legitimering: Dit samtykke
  4. Kommunikation af dataene: Dataene vil ikke blive kommunikeret til tredjemand, undtagen ved juridisk forpligtelse.
  5. Datalagring: Database hostet af Occentus Networks (EU)
  6. Rettigheder: Du kan til enhver tid begrænse, gendanne og slette dine oplysninger.

  1.   Jeg er sagde han

    @Reoba: hvad jeg læste derude, tænker jeg i Meneame, "den store forskel er, at hvis du vil stoppe med at bruge Google, gør du det, og det er det, med Microsoft-produkter er der for meget monopol"

  2.   doneret sagde han

    Google har en masse buzz, det er ubestrideligt, og selvom det lidt efter lidt taber det, har det stadig en aura af et "fedt" firma. Den verificerbare virkelighed er imidlertid anderledes: sammenlign fordelene ved Google og MSFT i 2008, sammenlign hvor mange Hotmail- og Gmail-e-mail-konti der er, sammenlign hvor mange mennesker der bruger Messenger og hvor meget Gtalk, procentdel af IE sammenlignet med andre browsere. Vi bevæger os i et miljø, hvor vi har en tendens til at udvide vores mening til alle internetbrugere, men nej, tunge brugere, de af os, der skriver på blogs og er opdaterede, er ikke repræsentative for, hvad der betyder noget for de virksomheder, der er offentligheden, det er der, de får pengene fra

  3.   rheoba sagde han

    Jeg er 100 % enig med dig, jeg er... På trods af at mange siger, at man ikke skal stole så meget på Google, betragter jeg mig selv som en tilhænger af Google, i øjeblikket understøtter det gratis software, og det forekommer mig fremragende, mange mennesker siger, at de senere kan ændre sig og forlade det værre... Jeg siger, at det er fordomme, bortset fra, jeg kan godt lide ideen om at have den gigantiske Google på vores side xD

    NaCl-u2

    PS..For mig virker Ballmer som en der ikke fortjener sin position, bortset fra hans svar virker de så dumme på mig, haha.

  4.   f kilder sagde han

    @esty: Jeg synes både Google og Microsoft er lige så skræmmende monopoler (eller potentielle monopoler i G's tilfælde).

    Hvem ville stoppe med at bruge deres Gmail til at skifte til en anden platform? Googles datakontrol, mængden af ​​information, de håndterer og den åbenlyse interesse i at have endnu flere, bør ikke lade nogen være ligeglade. Med andre ord, det mest frygtindgydende ved Google er ikke monopolet... men den information, de har om os alle og også G'ens stadig mere nærværende aktiviteter i vores liv.

    For ikke at nævne Microsoft, det er et "fuldgyldigt" monopol.

    Begge fanger dig på samme måde

  5.   tilintetgørelse sagde han

    Jeg er enig i, at Google uden tvivl har vundet internettet i lang tid.

    Men det bliver interessant at se, hvad der sker i de kommende måneder, for Google har ikke introduceret noget nyt det seneste år. Det har kun været begrænset til at lukke nogle virksomheder, som det købte, og som ikke var rentable.

    Jeg tror på, at internetbrugere diversificerer tjenester, de bruger ikke længere alt fra Microsoft, Google eller Yahoo!, men bruger snarere nogle få af hver. Nu er der mere konkurrence, og hvem ved, måske overrasker Microsoft os ved yderligere at øge sin markedsandel i søgemaskiner.

  6.   Pole sagde han

    Jeg håber, at ingen knuser nogen; og der burde endda være andre nye forslag, andre firmaer ... åååh, der er visse Google køber dem u_u. Kun Microsoft kan ikke købes (det har brug for den polaritet, som MS giver, så de er de gode i filmen)
    …i en ideel verden (for google fan boys helt sikkert) Google ejer alt, jeg håber ikke, jeg er i live for at se det

  7.   Leek sagde han

    Det synes jeg ikke Microsoft skal fortsætte med, det skal overlades til de professionelle.

  8.   vincegeratorix sagde han

    forskellen er, at både google og M$ fik en position på markedet, da M$ opretholdt aftaler med regeringer, fejlslutning, løgne... i stedet for google? nogen fortælle mig, hvor mange løgne han fortalte.
    forskellen er den måde, de vidste, hvordan de skulle vokse og blive på markedet...

    En analogi der illustrerer dette er:

    -Når du lærer M$ at kende, dets måde at arbejde på, dets historie, dets produkter, du hader det, du frygter det, du behandler det dårligt….
    Når du lærer den måde, de arbejder på hos Google, at kende, mens du læser kommentarer fra medarbejdere, ser dokumentarfilm om Google, vil du have det...

    en mere konkret måde er at se:
    -personen, der kom ud (jeg ved ikke hvordan) fra M$ skabte bogen om en storslået utoṕía, hvor SL trives og regerer...

    -advokaten, der forlod google og gik til twitter, sagde, at det var fantastisk at arbejde hos google, at det var fantastisk, hver dag var en fascinerende udfordring...

    Hvem skal man tro?
    Jeg foretrækker at tro på arbejderne i hver virksomhed end fanboys fra hver side, jeg er ikke en fanboy fra nogen steder…. og min ideelle verden er en, hvor vi alle tolererer hinanden, uanset om alt er gratis, nøglen er ikke at lyve, ikke at falde for "juridisk svindel" og den slags lort

    Jeg synes, at det at sige, at en ideel verden er styret af Google, ville være et monopol, og jeg tror ikke, at nogen, der ønsker SL, kan lide et monopol.
    dem, der kan lide SL, vil have et fællesskab, jeg finder Pols budskab unøjagtigt, og jeg tror, ​​det er en typisk gratis anti-software, jeg siger det ikke dårligt, men ved at kommentere meget på spørgeren lærer man at genkende fan-boys eller anti- drenge

  9.   jojo sagde han

    Microsoft dør i 2012, vil jeg vædde på. Og det vil blive købt af en flok gratis softwarevirksomheder, som vil tude og frigive Windows-kildekoden, og vi vil endelig vide, hvor katastrofalt dette er.

  10.   esty sagde han

    @jocho: vi døde alle i 2012 ifølge mayaerne!

  11.   Alejo_4002 sagde han

    Jeg er enig med Pol, jeg ville heller ikke leve i en verden, hvor ét firma ejer alt.
    Jeg ser Annihilators kommentar meget præcis, diversificering er den bedste måde at tage vare på vores FRIHED.

  12.   seth sagde han

    @Annihilator: fjern chrome og flyt gmail, kalender og nogle andre ting til "stabil"
    er vigtige ting

    @admins: dette tema er underligt... Jeg skal vænne mig til at se lxa sådan her.
    Kan du sætte en margen til venstre (det giver mig en fornemmelse af, at jeg mangler et stykke skærm :P) og fjerne den dobbelte gravatar (eller er det med vilje?)

  13.   Jeg er sagde han

    @jocho: vi døde alle i 2012 ifølge mayaerne!

    Og sådan kan vi svare på en kommentar.

  14.   Jeg er sagde han

    @admins: dette tema er underligt... Jeg skal vænne mig til at se lxa sådan her.
    De kunne sætte en margen til venstre (det giver mig følelsen af, at jeg mangler et stykke skærm :P ) og fjern den dobbelte gravatar (eller er det med vilje?)

    Nu hvor jeg aktiverer det, har jeg tænkt mig at justere kommentardelen lidt.

  15.   seth sagde han

    @jocho: vi døde alle i 2012 ifølge mayaerne!

    Og sådan kan vi svare på en kommentar.

    ser mærkeligt ud i e-mails

  16.   f kilder sagde han

    @jocho: vi døde alle i 2012 ifølge mayaerne!

    Og sådan kan vi svare på en kommentar.

    ser mærkeligt ud i e-mails

    Din kommentar har været nummer 5000 af LXA!

  17.   seth sagde han

    @ffuentes: hvad fik jeg?

    @Væk: rabalder! :P

    @dem, der vil have mig til at bruge "svar på denne kommentar": hold @ :p

    "det her" tror jeg det går uden tilde

  18.   Jeg er sagde han

    @ffuentes: hvad fik jeg?

    @Væk: rabalder!

    @dem, der vil have mig til at bruge "svar på denne kommentar": hold @ :p

    "det her" tror jeg det går uden tilde

    Naaa... vent lidt med at svare på denne kommentar.!!!

  19.   Fraværende sagde han

    Fik de koden, der sender dig til fronten med browseren og operativsystemet? synd, det var godt :P

  20.   nitsuga sagde han

    Google er ikke et monopol:

    Google betaler ikke skoler og giver dem deres produkter, folk bruger dem Vælg fra henstillinger fra andre mennesker, ikke fra hvad de lærte ham, og det er det eneste, han kender for at være indrettet til at være sådan.

    Google gør ikke beskidt praksis for at forhindre andre produkter i at arbejde på deres "kunders" computere

    Google patenterer ikke "internetsøgemaskinen" eller "internetbrowseren" eller "Søg"-knappen, men patenterer i stedet ting som dens søgealgoritme.

    Anyway, google er ikke et monopol, men det er den bedste løsning.
    De mennesker, der ikke kender til andre alternativer, er bare dem, der ikke ved, hvad google er og knap kan bruge en computer.

  21.   seth sagde han

    @Annihilator - At være den bedste er ikke det samme som at være et monopol. Folk vælger adsense, fordi det er det mest pålidelige eller det, der giver dem flest penge (jeg ved det ikke, jeg har aldrig brugt det), men de kan roligt vælge en anden, og ingen vil forbyde dem. du kan tage til afrika, lære dem at oprette en hjemmeside og sætte anden reklame op, men du kan ikke give dem computere med mandriva, fordi nogen sørger for, at de har vinduer. Det er monopol

  22.   tilintetgørelse sagde han

    @nitsuga: Det var indtil nu, fordi han ikke havde brug for det, men de nye meddelelser går den anden vej. Der er allerede computere med google toolbar forudinstalleret, og Google Chrome vil blive distribueret med aftaler med producenter, der på ingen måde er anderledes end Windows.

    Og i øvrigt ER Google et monopol. I online annoncering er der intet liv ud over Adsense.

  23.   seth sagde han

    @Annihilator
    http://www.alternativasadsense.com/
    hvis du leder efter dygtige det virker for dig

    Jeg solgte direkte, og jeg planlægger at fortsætte med at gøre det i stedet for at overlade provisionen til andre... go blogodromo!

    Jeg har stadig ikke set Google spille dirty, men hvis du har et link, så send det til mig

  24.   tilintetgørelse sagde han

    @seth: Adsense er ikke det bedste, det er, at der ikke er nogen alternativer uden for USA.

    Og hvad du siger, at hvis computere kommer med Windows, vil Google få dem til at komme med Chrome. Er den samme.

    Jeg forstår godt, at Google på det tidspunkt var "cool" og alt det der, men lige nu er det ligesom alle de andre. Han leder markedet baseret på checks og en god hær af hardcore fanboys.

  25.   soja yo sagde han

    Hej, de ødelægger mit liv, de får mig til at studere det her. Det er en embolus. Begynd at gøre bedre ting

  26.   MOSES sagde han

    Det er godt at se, at store virksomheder kæmper for at forbedre komforten og behovet for deres forbrugere, der bruger deres produkter.

  27.   Skynet 7 sagde han

    Selvfølgelig er både det ene og det andet monopol.

    Microsoft har ikke ødelagt Google af kun én grund:

    "Miserableness", de er elendige mennesker, der frygter, at deres økonomiske indsats vil fejle og kun kaster virksomheden ud i en stor krise.

    Hvis du sidder en person foran Bing, vil de vide, hvordan man bruger det.

    Hvis du sidder en person foran Linux, stopper han stresset af ikke at kunne gøre noget.

    Google støtter Free Soft til at vinde terræn og tåbelige mennesker, der tror, ​​at de vil gå konkurs for at få deres projekter i gang.

    Åh min Gud, hvilken slags virksomhed er interesseret i at sponsorere et så stærkt marked som OS gratis? Åh, hvilken idiot ikke at se den gigantiske forretning, der bliver smidt væk.

    Google er lige så slemt som Microsoft, selvom det er sværere at lægge Microsoft til side, Google er ikke langt bagefter, jeg vil gerne se, hvad ejerne af 3 milliarder internetsider ville tænke, når de ser, at de ikke længere vil have samme position i den mest brugte søgemaskine

    Google er et monopol i forklædning. Hvis Google beslutter, at du ikke optræder i deres fortegnelser, EKSISTERER DU IKKE. Det er monopoliserende magt.

    Begge virksomheder er makabre, og deres ejere trådte på mange hoveder, før de nåede frem til, hvor de er.

    Microsoft er 23 år, derfor har det haft tid til at lave flere beskidte tricks, Google er kun 12, om 20 år vil det have lavet lige så mange traktater og fortalt lige så mange løgne som Microsoft.