Windows XP vs Windows 7 a netbooks

Avui parlaré sobre l'experiència pròpia que he tingut amb dos netbooks i dos sistemes operatius de Windows diferents. D'una banda, el Asus EeePC 1005HA amb Windows XP Home Edition, I de l'altra, Nokia Booklet 3G amb Windows 7 Starter Edition. Sobre els portàtils no vull parlar molt, només diré que són molt semblants pel que fa a característiques tècniques de processador i memòria RAM de manera que el maquinari no hauria de ser molt determinant en aquesta comparativa. Això sí, el preu de l'Nokia és el doble que el de l'Asus.

Tots dos sistemes operatius no són els més complets de les seves versions respectives, Cosa lògica tenint en compte que els aparells tampoc són molt potents, de fet, són els més bàsics de cada un. No obstant això, hi ha grans diferències entre tots dos. Amb Windows XP es pot treballar de forma fluïda en un àmbit normal: música, navegador, ofimàtica ... No anem a demanar-li vídeo FullHD clar. però amb Windows 7 m'he adonat que la majoria de l'ús habitual es fa lent i pesat.

Després de mirar els requisits de cada sistema, es veu clarament que un netbook amb Windows XP pot funcionar perfectament perquè en cap cas requereix més d'1 GHz de processador o 512 MB de RAM (de fet, amb 233 MHz i 64 MB ja opera) , per contra, Windows 7 necessita pràcticament tots els recursos de l'ultraportátil. Això fa que sigui una tortura treballar amb ell i aconseguir un rendiment digne. Cert és que la Starter Edition no ajuda, però la Home Edition de XP tampoc és una meravella.

En conclusió podria dir que els senyors de Microsoft han volgut ficar-nos Windows 7 a qualsevol preu, Fins i tot en els netbook on realment no és funcional. Si no ho van intentar amb Windows Vista, per què s'entesten amb Windows 7? Els està costant molt desfer-se de Windows XP i de la fama de Windows Vista, però amb aquesta política d'utilitzar el 100% dels recursos dubto que guanyin alguna cosa, A el menys en usuaris de ultraportàtils.


Deixa el teu comentari

La seva adreça de correu electrònic no es publicarà. Els camps obligatoris estan marcats amb *

*

*

  1. Responsable de les dades: AB Internet Networks 2008 SL
  2. Finalitat de les dades: Controlar l'SPAM, gestió de comentaris.
  3. Legitimació: El teu consentiment
  4. Comunicació de les dades: No es comunicaran les dades a tercers excepte per obligació legal.
  5. Emmagatzematge de les dades: Base de dades allotjada en Occentus Networks (UE)
  6. Drets: En qualsevol moment pots limitar, recuperar i esborrar la teva informació.

  1.   gen va dir

    No té res a veure, però, un lloc com aquest, no hauria de poder-se seguir per identi.ca o similar, en lloc de per un sistema tancat com Twitter ??

    1.    ffuents va dir

      No té res a veure, però, un lloc com aquest, no hauria de poder-se seguir per identi.ca o similar, en lloc de per un sistema tancat com Twitter ??

      en part tens raó, aquest bloc hauria d'estar en identi.ca però no som tancats davant el núvol, per què no utilitzar Twitter si existeix? No tots els usuaris de Linux tenen la mateixa ideologia sobre el programari lliure.

  2.   esty va dir

    No té res a veure, però, un lloc com aquest, no hauria de poder-se seguir per identi.ca o similar, en lloc de per un sistema tancat com Twitter ??

    Mno, no té res a veure.

  3.   jProgr va dir

    Quan em pregunten que tal va aquest nou «güindous Ciete» sempre els contesto: «Si tens Vista Canvia a Win7 ... si tens XP queda't on aquestes» :)

  4.   Cesar va dir

    Era d'esperar que ocupés més recursos i malgrat això ho fessin funcionar a el límit en equips de baixa potència.

    En canvi Linux, amb moltes distros, funciona excel·lent. Tinc un Acer One amb Ubuntu 9.10 i ¡¡¡¡¡correeeeeeee !!!!

    Salutacions i feliç any nou per a tots!

  5.   Raul Hugo va dir

    Bé la veritat, no estic totalment d'acord, sóc un defensor del programari lliure, i amant de el coneixement, i com diu Cesar l'AAO corre amb Ubuntu més que genial, però ara que estic provant Windows 7 Ultimate també em va de meravella, crec que depèn molt de la PC però la veritat és que Seven ser'a el qual desplase a XP, el suport de Xarxes és millor que la porcada de l'vista i particularment em va molt bé. És clar que no tant com tenir Trisquel o CentOS però bé.

  6.   McLarenX va dir

    Raul, és probable que Windows 7 Ultimate vagi bé, però aquí estem parlant de l'Starter Edition i en un netbook, el Windows 7 Ultimate ni tan sols arrencaria en un pc d'aquest tipus. Són coses totalment diferents.

  7.   ayudawindows7.com va dir

    He tingut el Starter i el XP Professional en netbook, de fet els segueixo tenint, el XP Professional en un Eee PC 701 amb 1 GB de Ram ampliat i el Starter en un HP Mini 110 i m'han anat més o menys semblant, però Windows 7 em dóna alguna prestació més, clar que el XP era la versió Professional, aquesta no caminaria en cap dels dos sent la de WIndows 7 ... és el que té, requereix mes prestacions

  8.   Albertma va dir

    Jo tinc un Blusens amb 1G de ram i 1,6GHz de processador, i el W7 Ultimate funciona molt bé en ell. És clar, segurament sigui pel giga de ram.

  9.   Armando va dir

    Raul, és probable que Windows 7 Ultimate vagi bé, però aquí estem parlant de l'Starter Edition i en un netbook, el Windows 7 Ultimate ni tan sols arrencaria en un pc d'aquest tipus. Són coses totalment diferents.

    Que ridícula afirmació, de fet faig servir Windows 7 ultimate en el meu netbook Asus eee 1000ha i va de meravelles. Poden verificar-ho en el meu bloc.

  10.   Wilhelm va dir

    RES COM LINUX UBUNTU QUE GUINDOWS NI QUE GUACHARACO LOCO que bajanades AMB EL GUINDOWS CAP FUNCIONA BÉ PER CONSUM DE RECURSOS O SEGURETAT !!!!
    NOFUNCIONANYPUNTO

  11.   WILHELM va dir

    RIDÍCUL TEU COMENTARI MEN ARE YOU CRAZY ???? VEGEM PUIX ET FUNCIONA SEGONS TU cosa que dubto

  12.   leandro va dir

    els que diuen que windows 7 ultimate no corre en un netbook es nota que no tenen ni idea. tinc instal·lat windows 7 ultimate en el meu als seus eeepc 1000ha amb 1gb d ram i corre igual o millor que windows XP. primer Informeu abans de parlar.

  13.   Eric va dir

    Els explico:

    Jo feia servir sempre Windows XP Professional SP3 (això de l'SP siemrpe el tenia actualitzat) però havia de formatar diverses vegades perquè Windows XP

  14.   Eric va dir

    Els explico:

    Jo feia servir sempre Windows XP Professional SP3 (això de l'SP siemrpe el tenia actualitzat) però havia de formatar diverses vegades perquè Windows XP no és «tan segur» com ho és Windows 7 des del que els estic escrivint ara, i encara que els sembli difícil de creure o creguin que és fins a una mentida però rotllana Windows 7 Ultimate 32 bits amb 2.2 Ghz Intel Celeron d i 256 MB de RAM =) i em va molt bn, gairebé tan bn com a XP, només que una mica més lent i sense els efectes perquè jo només tinc 64 MB de vídeo = (.

    Windows 7 m'agrada per les seves moltes funcionalitats i perquè és molt més intuitia i intel·ligent que fa a XP i molt més estable que Windows Vista, a més això de la Barra De Tasques (anomenada vulgarment «Superbarra») és només uns 2 minuts per acostumar ja que canvia el maneig de finestres i la opcions quan li dónes clic dret a la icona de l'aplicació que estiguis executant surten moltes més opcions (les quals són molt útils), els recomano que facin servir Windows 7, amb 512 corre excel·lent però de vostès depèn a la fi i a el cap =) Jo només segueixo content amb tenir Windows 7 en el meu ordinador = D

  15.   tux va dir

    «... encara que els sembli difícil de creure o creguin que és fins a una mentida però rotllana Windows 7 Ultimate 32 bits amb 2.2 Ghz Intel Celeron D i 256 MB de RAM =) i em va molt bn, gairebé tan bn com a XP, ...»

    A la merda! Pinotxo té competència !!!

  16.   kerbers va dir

    els dic tant com això col·legues ...
    xp és el millor SO en mode de funcionament per a persones d'oficina i això, però si kieres comoditat i estar bn amb tu mateix windows seven és la sortida a tot té excel·lents efectes gràfics millors q vista i té gran variendad de compatibilitat amb sofware per xp ...
    xp corre bn amb 128MB RAM i 1 ghz
    seven corre bn amb 1GB RAM i 2.0 ghz

    tinc un hp pavilion dv5 1132la amb 2.2GHz treballant a doble nucli o sigui 4.4 ghz
    i 2GB RAM i el seven mai em deixa botat ...

    en conclusió tria o oficina o comoditat.

  17.   Lucy va dir

    Hola !! jo tinc una hp pavilion dv2700 tinc 2 GB RAM i 2.0 GHz

    estic boja per treure el windows vista, però no sé si instal·lar el XP o el seven ...
    que em recomanen?

  18.   Michel va dir

    hi ha molts benchmarks que s'han corregut en 7 i XP i doncs XP guanya a la majoria, perquè comprar alguna cosa que és mes lent que XP? a més està molt car, jo en el personal ni encara que m'ho regalin el instal al meu màquina principal

  19.   flipel·lunic va dir

    els que diuen que windows 7 ultimate no corre en un netbook es nota que no tenen ni idea. tinc instal·lat windows 7 ultimate en el meu als seus eeepc 1000ha amb 1gb d ram i corre igual o millor que windows XP. primer Informeu abans de parlar.

    El musmo opino, acabo de trobar aquest blog i em va semblar bo segui llegint cap enrere i em trobo amb això ...

    Primer que res ja fa muxo temps de tenir 1gb de ram era una mica car o impensat, pel que avui per avui és recomanat tenir mes. En fi jo tinc un Lenovo S10 i funciona molt millor que Windows XP, sobretot en l'arrencada i estabilitat, potser per ser més acertivo en aquest tema haurien correu un test de memòria o simplement mirar el task manager, i recordin que la quantitat de memòria reflectida per un programa és relativa a la realment utilitzada.

    Salutacions i bon bloc

  20.   flipel·lunic va dir

    Raul, és probable que Windows 7 Ultimate vagi bé, però aquí estem parlant de l'Starter Edition i en un netbook, el Windows 7 Ultimate ni tan sols arrencaria en un pc d'aquest tipus. Són coses totalment diferents.

    Que ridícula afirmació, de fet faig servir Windows 7 ultimate en el meu netbook Asus eee 1000ha i va de meravelles. Poden verificar-ho en el meu bloc.

    Et suport, Raul aquesta molt equivocat.
    jo a l'igual que Armando utilitzo Windows 7 Ultimate en un Lenovo S10E i funciona perfecte millor que windows XP, sobretot en GUI.

  21.   josep va dir

    Salutacions, fa poc va adquirir un netbook lenovo intel atom 1gb ram, windows 7 starter, comença rapidíssim, vaig pensar que alguns vídeos que tinc en HD 1080, no es reproduirien, i ho fa molt fluid, crec que Microsoft a la fi assoliment madurar el seu sistema operatiu , no li he trobat cap però, per ara.

  22.   Abelardo va dir

    Doncs ... per començar, un processador Atom a 1.6Ghz amb un 1GB de RAM a 667MHz, Windows 7 Home Premium, Professional o Ultimate treballaria normal i gairebé fluid en un netbook, ja que compta amb una assignació de serveis depenent de la puntuació dela maquina, o sigui que depèn de la potència de l'ordinador són els serveis que utilitzés, això fa que s'adapti a totes les màquines que tenien windows vista fent-treballar molt millor. Una altra cosa, el processador Atom té HYPERTHREADING, així que és com si es tingués un Pentium 4 d'uns 2.0GHz, i amb això n'hi ha prou perquè windows 7 treballi bé, això si, si tingués 2GB de ram, treballaria de meravella, però gairebé totes les netbooks vénen amb 1GB i moltes són 533MHz. Així que en la meva opinió, haurien de vendre les netbook amb Linux, així com les primeres Aspire ONE. Res a veure linux aqui però així és, d'aquesta manera seriosa costejable comprar les netbook, ja que amb windows augmenta molt el preu. Però el desavantatge és la compatibilitat, però com va haver compatibilitat si tots utilitzen un sol sistema, maleït Microsoft; però bé això ja noo té res a veure, Windows 7 o Windows XP, jo elijiria XP, però treballa sense cap problema amb Windows 7.

  23.   Alex va dir

    No en què planeta viu l'autor d'aquest tema la veritat ¿com va a dir això ?:

    En conclusió podria dir que els senyors de Microsoft han volgut ficar-nos Windows 7 sigui com sigui, fins i tot en els netbook on realment no és funcional. Si no ho van intentar amb Windows Vista, per què s'entesten amb Windows 7?

    Que potser no és sabut que Microsoft aconsegueixo vendre la seva Vista va ser perquè el van ficar en tota portàtil o màquina de marca ii per 2 anys o més vam haver de calarnos això !!! on estava vostè que no es enterooo ???

    I a part parlar amb ignorància ja que Win 7 és una millora de l'Vista i és molt superior a l'anterior !!!

    el que vulgui utilitzar un sistema operatiu vell com XP amb ia 9 anys, que ho faci servir, això és gust de cadascú, que XP aconsegueixi treure profit de l'hadware actual això és una altra història, m'agradaria veure a XP intentant treballar amb la propera generació de CPU com el i9 d'Intel de 6 nuclis quan de broma pot usar sol 2 nuclis !!!

  24.   Rodrigo va dir

    No en què planeta viu l'autor d'aquest tema la veritat ¿com va a dir això ?:
    En conclusió podria dir que els senyors de Microsoft han volgut ficar-nos Windows 7 sigui com sigui, fins i tot en els netbook on realment no és funcional. Si no ho van intentar amb Windows Vista, per què s'entesten amb Windows 7?
    Que potser no és sabut que Microsoft aconsegueixo vendre la seva Vista va ser perquè el van ficar en tota portàtil o màquina de marca ii per 2 anys o més vam haver de calarnos això !!! on estava vostè que no es enterooo ???
    I a part parlar amb ignorància ja que Win 7 és una millora de l'Vista i és molt superior a l'anterior !!!
    el que vulgui utilitzar un sistema operatiu vell com XP amb ia 9 anys, que ho faci servir, això és gust de cadascú, que XP aconsegueixi treure profit de l'hadware actual això és una altra història, m'agradaria veure a XP intentant treballar amb la propera generació de CPU com el i9 d'Intel de 6 nuclis quan de broma pot usar sol 2 nuclis !!!

    Tens el musell encallat de raó.

  25.   Mario va dir

    Jo tinc un Acer Aspire One amb Windows 7 i em treballa de meravella crec que l'autor d'aquest tema no té ni idea de la meravella que és treballar amb windows 7 amb tots els seus efectes en una netbook acer, treballa de meravella ja només li faltaria anar-me'n a comprar un cafe a l'super =)
    És d'allò més bonic que aprofiti els recursos de l'ordinador i no que els malgasti com Windows XP, a més windows XP ja és mes vulerable a virus que vénen en mitjans d'emmagatzematge extraïbles, ja ni amb un bon antivirus et salves.

  26.   Tomi va dir

    Tinc fam?

  27.   ruben va dir

    és un idiota el qual diu que w7 ultimate no corre en una netbook

  28.   lewis va dir

    hola bo ... volia començar diceindo que el windows xp no té comparacioan alguna a l'windows 7 ultimate després de baixar alguns petits programes al meu pc que aquesta instal·lat el windows 7 corren alguns i altres no el problema amb el windows 7 és que fa servir massa la memòria ram fins i tot alguns jocs es posen lents ... bé a part d'això volia dir-los que la meva experiència amb el seven va ser pèssima perquè es perdien algunes carpetes principals i no hi ha manera d'arreglar-exepte que ho formatees després d'aver formatiado com 6 vegades la meva pobra pc per voler el windows 7 em cansi i l'única opció que em quedo va ser retornar al meu windows xp que no tindrà algunes meravelles gràfiques que té el windows 7 però em dóna molta tranquil·litat ja que poden anar la majoria de programes sense cap problema i no es posa lenta perquè no fa servir massa recursos és més estable ... clar el únic que té de dolent és que has de instal·lar-els drivers a comparació de l'windows 7 que et instal·la la majoria dels drivers però igual suport 100 × 100 a la xp que fins ara per a mi no ho han pogut superar perquè és molt estable bo el meu pc és una que tien 2g de ram processador de 3.4 i una placa intel pura una targeta de vídeo de 512 bo si em donessin a escollir entre windows xp i windows 7 m'inclino per xp institutriu les persones que es deixen portar per la publicitat de la mocosoft dient i ficant per tots costats que el windows 7 és millor per a mi no ... a pel que fa als virus ja no els creen per a versions anteriors per si no ho saben ara com aquesta de moda el seven fan virus només per a aquests sistemes i els virus que van crear per als xp la gran majoria ja tenen cura així que ni es preocupin dels virus ... ara pel que fa als recursos al xp només fa servir el necessari a més li pots donar diversos programes pesants com es podria dir i aconsegueix usar gairebé a la totalitat seus recursos ... aveure ponaganle diversos programes simultanios a l'seven i em diran si com corre això és mentida perquè jo ús aquests programa si el seven l'únic que fa és exagerar usant recursos les notbooks no són per a aquest tipus de programes clar aquestes cosetes si serveixen per navegar a internet crec que per això no mes serveixen perquè ni tan sols té un disc dur com les pc normals per això corren ... petits programes que els donen ... em donen gràcia aquestes cosetes mes semblen joguines ...

  29.   flipel·lunic va dir

    Lewis, llegint el teu comentari tot anava bé fins que dius «es perdien algunes carpetes principals i no hi ha manera d'arreglar-exepte que ho formatees», rar per dir el menys

    Això m'indica que no tens coneixement de SO i les observacions del que «millor de WinXP» són molt superficials. En el canvi de Win98 a Win2K es veien molts comentaris del teu estil, i és perquè a l'usuària comú no li acomoden els canvis radicals i d'arquitectura de SO, però a la fi de comptes acaben acostumant.

    Pel que fa al teu maquina et puc comentar que no importa la quantitat de ram i processador que tinguis per als efectes gràfics cal tenir una targeta de vídeo compatible, pel demas teu processador de 3,2 em dóna la impressió que no és dual core pel el rendiment win7 en multitask ha de ser pesimo.

  30.   dragó va dir

    Hola.

    Me'n vaig a comprar un netbook i veritablement no m'ajuda molt aquest fil, ja que hi ha opinions molt contràries.
    Tinc a casa 3 PC i 2 portàtils, tots una miqueta vells; no tir res. Tots funcionant amb XP.

    Parleu de nuclis, i9, però ...

    Quants nuclis té un athom?

    Centreu-una mica en el tema, please, que va de netbooks la cosa.

    I una miqueta més de respecte ... i ortografia, que són gratis.

    una salutació

  31.   dragó va dir

    Espero que no em compteu com a falta d'ortografia escriure atom amb «h»
    ;)

  32.   Homer va dir

    Hola cavallers doncs jo tinc un Intel Acer One amb un CPU N270 1.60 GHz, 1 gb de ram, de la meva fabrica em va venir amb el XP i no m'ha donat problemes, però el detall és que volia tenir la mateixa velocitat, el mateix rendiment i amb una lleugera millora en els detalls, així que li instal·li un pack de temes de l'win7 al meu XP i m'ha anat de meravella no ha afectat els recursos del meu pc, he llegit que algunes persones han tingut algun inconvenient però són de fàcil desinstalacion o per a més seguretat vaig fer un punt de restauracion de el sistema abans d'instal·lar els nous temes per al meu pc i m'han funcionat de meravella.
    Així que si el canvi de SO (Sistema Operatiu) és per detalls gràfics poden prendre l'opció que li presento.
    Espero haver ajudat en alguna cosa

  33.   fernando va dir

    mmmmmm ......
    xd
    el millor és windoxs 7, és la verga
    l'utilitzo en el meu netbook i és una meravella a diferència de xp que és una merda.
    té les siguirntes característiques:
    2gb memòria ram
    resolució 1024 x 600
    intel atom 1.66GHz
    250GB disc dur
    i xp és una vil antiguitat escombraries, windows 7 no té la culpa de que els seus ordinadors siguin uns maleïts fòssils i res potetes

  34.   fercho948 va dir

    hola a tots jo tinc una netbook (1.6GHz, 1gb ram) amb win 7 home premium, xp i ubuntu 10.10 i em va de luxe amb win 7, m'ha agradat molt més que el xp.

  35.   Llarg va dir

    La pregunta va en comparar el WXP amb el W7 starter, atès que si vols comparar amb el sistema operatiu que llancessin a 15 anys més segur que és millor ... .. però entre aquestes 2 opcions, I NO UNA ALTRA, com és millor ... ..

  36.   NESTOR va dir

    la veritat el seven és una veritable porqueria, compri una màquina nova que no pagui pocs diners i cada cosa que li posava x usb em demanava controlador o no ho reconeixia si més no, immediatament tornada a l'gloriós XP sp3

  37.   flipel·lunic va dir

    Nestor ... que lamentable el teu comentari ... és absolutament normal que els SO Windows la primera vegada que connectis un dispositiu usb va instal·lar els drivers, després això hagués de ser més ràpid.

    Windows xp opera de la mateixa manera a l'igual que windows 98, 2000, em, etc.

  38.   chris87 va dir

    a el menys al meu parer el windows 7 home premium és ideal per a un netbock em treballa amb una major velocitat pel que fa a la xarxa i ne dóna un millor rendiment en tots els programes i prove totes totes les versions que hi ha de windows però la que més em convenç en el meu treball és el windows 7 home premium i la veritat els recomano puc dir que aquest sistema desplacés per complet a l'windows xp

  39.   asdasd va dir

    jaja jo probe tots els so en un Celeron di mirin els fps que m'ha anat tirant en el mateix joc:
    Windows 95: No em funciono jaja.
    Windows 98 actualitzat: 65 fps
    Windows EM: 55 fps
    Windows 2000: 57/58 fps
    Windows XP: 70 fps (OO)
    Windows Vista ultimate: 30 fps :(
    Windows Seven ultimate: 20 fps :(

    Seven és bo per al que li agrada l'estil, res mes a l'hora de jugar molts s'obrin adonat que baixen o notablement o alguna cosa els fps una cosa que no m'agrada per exemple són els estils que porta (que no te'ls deixa esborrar només et deixa treure la agrupaccion a la barra de tasques) això va ser provat en aquesta pc:
    Intel Celeron D 3 GHZ
    1 GB de ram (en 98)
    Geforce FX 5200
    Una cosa que vaig veure que en XP ve un pegat per a les motherboards «Asrock» que fa que l'inici sigui més ràpid igualment si posen un cronòmetre s'adonen que seven es triga gràcies a la seva logito per caretear jaja. Salutacions

  40.   Gabriel va dir

    «Les masses len Windows 7 ... nosaltres els tècnics XP - Professional»

    Aquest Windows 7 és una màquina de consumir recursos i tenir problemes amb gairebé la majoria dels programes i antivirus que no «van arreglar» amb Microsoft ... ben igual a el Vista, un mugre.

  41.   PEPE EL BOU va dir

    pss en la meva opinió el win 7 ultimate és molt bo :) i psss xp llei ke té limitants pel que fa a tecnologia ke si kieres armar una makina amb mes de 4 gb en ram ke no la detecta i els windows actuals tenen suport fins per a 36 gb de ram o sigui mes tecnologia més suport i ja hi ha processadors amb 6 nuclis i tots algun dia tindran a les mans la tecnologia i tindran a forces que canviar a win 7 vista no perquè és una porqueria, el meu makinita té processador mononucleo 2 Athlon i ram té 7 gb a el principi m'anava a canviar a xp però el win XNUMX em va convèncer i em canviï a ultimate :), i ja hi ha llocs on s'aconsegueixen gratis els windows i funcionables

  42.   Elxhnihc0oo va dir

    Bajanades pures idioteses tinc un netbook acer amb 512 mb de ram i un compaq cq42 notebook de 8 gigabytes de ram expandit i el windows 7 em va super bé però no deixem de banda al meu netbook el qual té instal·lat windows xp i linux en el meu opinion xp camina més rapid en el meu netbook :) salutacions

  43.   ptsentivera va dir

    MMMMM bo en el personal penso que el Win 7 en seguretat és millor que el XP però en compatibilitat XP és millor encara que crec que és molt d'hora per dir que el Win 7 sigui lent o ràpid amb el temps esperem que evolucioni francament a meu un sistema operatiu que tingui una gràfica excel·lent i sigui mes versatil no em serveix si és lenta en aplicacions prefereixo una amb mala o baixa gràfica però que corri full això si serveix a qualsevol i els sistemes operatius d'avui en dia deixen molt a desitjar per que com a usuaris el que necessitem és rapidesa seguretat i compatibilitat
    en qualsevol sitema operatiu que sigui i a el dir de linux és excel·lent només és qüestió de acostumar-se a l'... si linux potser tingués una mica de semblant win en gràfica ja que és el que la gent aquesta acostumada de segur molts es cambiarien a linux

  44.   enfins .... va dir

    Bé, doncs posats a desvariejar, ja que es tractava d'NETBOKS i Windows a gust XP o 7, ara deixo el meu perla.

    El meu MacBook Pro va com un tir amb MAC OS X Leopard.

    Aquí queda.

    PS: El meu HP Mini va com la seda, millor que amb el 7 Starter que venia de casa amb Ubuntu 10.04.
    Llàstima que hi ha coses que a l'cacharrear «et carregues» i no hi ha manera de recompondre com no sigui a la manera windows = reinstal·lant.

  45.   flipel·lunic va dir

    Pfff em tinca que tens mac només perquè és bonic i no saps ni com funciona el seu SO, perquè de segur de per el dineral que vas pagar per la teva mac, t'haguessis comprat un PC molt millor en maquinari, a fi
    tot depèn de perquè facis servir el teu pc

  46.   fermen va dir

    Windows XP és millor pork:

    1. és més eficient, els ajuegos et demanen el doble de RAM en el 7 k en el windows xp

    2. és compatible amb tots els programari, fins i tot els anitguos i ho sk fan nous programadors

    3. no entrem en la cadena de consumisme k ens ven un nou producte cada 3 anys.

    Windoows 7 és aceptablñe però no iguala el XP, el vista és una bava

  47.   wjvelasquez va dir

    Que loqueras es llegeixen.

    Windows 7 starter pot ser (és) limitat comparant amb windows ultimate, però, treballa mil vegades millor que el XP.

    L'única manera que l'Widnows XP treballi bé amb 128MB (no amb 64MB) com diu l'escrit, és que mai ho actualizes.

    He instal·lat W7 Ultimate en N quantitat de netbooks amb cpu ATOM 270 (unes escombraries de cpu) i treballa perfecte.

    Que prefereixis utilitzar linux no és raó perquè malament informin a la gent.

    Jo detesto fer servir linux i no li dic a la gent que és unes escombraries (només els de la meva confiança o els necis que es creïn savis de SO)

  48.   Voluntat va dir

    Vaig començar a llegir confiat que buidaria els meus dubtes, he acabat de llegir i pràcticament segueixo igual. Llàstima de temps perdut.

  49.   Cèsar Juárez va dir

    Haver intel·ligents ....

    Windows 7 és bo en gràfics i rendiment simple (escoltar música, msn, correu i facebook i veure fotos) Però quan li demanes córrer aplicacions pesades:
    AutoCad es encoratja si no té minim 3 GB de ram i 512MB de vídeo.
    Cremar un DVD, igual et demana mínim 3 GB perquè tard 45min en crear dvd amb 1gb es triga fins a 2 hrs.

    Quan en XP el autocad, només demana: 1.7GH 1gb de ram
    128 de vídeo (és comú en l'actualitat)

    Aquests que diuen que windows XP no reconeix juny nuclis i més de 6 gb de ram ... són ximples jo tinc una 4 pcs:

    Intel Core I7 (6 nuclis) 8MB memòria cau a 2.8GHz 8GB ram, 500hdd, 1TB vídeo
    i no corre ... vola ....
    deixa al carrer a l'win7

    Phenom II X6 1055T a 3.2GHz BE
    8 gb de ram
    Vídeo 512

    Així que primer facin proves en totes les maquines abans de venir a ofendre XP.

    Pd. 7 és una convinacion de el sistema XP amb els gràfics de vista, però la seva base en programació és de XP.

    Es pot dir que segueixen usant XP però gràfics de vista, amb un altre nom ... ha ha ha

    El 8 és pitjor que el vista, però ens ho van a ficar a la força
    8 desembre 2011 ...

    Mai morirà XP, per això el 74% de usuaris segueixen amb XP, inclusivament Microsoft ho sap per això segueix venent la llicència de XP fins al 2020.

  50.   flipel·lunic va dir

    Cessar Juarez:

    1.- que el teu maquina «voli» no vol dir que et reconeix tots els nuclis de l'processador.

    2.- El nucli de windows 7 no aquesta per res basat en xp (ni nt2k)

    «Fer proves» no és només veure si el teu programa va més rapid si no que has de mostrar-ho amb xifres de swap disc, ús de memòria, etc.

  51.   dj kross va dir

    per a mi el xp porke:
    1. m'importa un rave els grafics
    2. jo només faig servir el REASON4 recablejat amb el REAPER i el xp mai em error.
    3. meu pc va venir amb la porkeria de el controlador RealTek però en xp el canviï a l'ASIO de beringher per tenir menys latència.
    4. el windows 7 té tota la resta que no necessito, com el meu cell UpStage samsung ... tanta cosa i no ho puc fer servir en un altre continent

  52.   Petrus Magnus va dir

    Crec que molta gent té idees errònies sobre xp i el seven. Primer no hi ha dubte que el seven ocupa més recurs que el xp, de mitjana seven demana 2 vegades més recursos que xp. Si no em creuen utilitzin un benchmark i veuran. Segon molts diuen que el xp no reconeix multi nuclis i no és veritat. També creuen que el xp no reconeix mes de 4 gigues de ram. Si vas a propietats veuràs que en xp no et mostra mes de 4 gigues de ram encara que tinguis juny gigues. Però de nou fa un test de benchmark i vores que xp corre més rapid amb 6 gigues que amb 6 gigues. Igual, quan es tracta de treballar amb programes pesats xp es desenvolupa millor. Prova utilitzant photoshop, escoltant musica i connectat a internet amb firefox, messenger i skype ... Amb xp no hi ha problema, però amb seven hauràs de tenir una maquina forta per fer el mateix.
    Ara si es tracta del que gràfic hi ha un munt de temes per xp que el transformen en una mena de l'seven gastant menys recursos. Personalment estic envoltat d'ordinadors. A la feina hi ha xp i seven i la majoria acaba retornant a xp. Per treure pinta i estar còmode m'encanta el snow leopard. Per a tots els dies ús al xp per la quantitat d'aplicacions disponibles i la compatibilitat. Quan faig auditoria de xarxes ús el BT 3 o 4 (els que entenen el tema saben perquè serveix jajaja). Si hauria de triar una sola compu seria un xp amb el disc particionat amb el BT 4, per raons de preu i compatibilitat i eficiència.
    Salutacions i respecte a tots

  53.   linker va dir

    MMM, haver haver-hi, molt bla bla bla i porres i critiques per a tots dos SO, la qüestió aquí és que no hi ha un millor que un altre si no mes bé a qui li s'acomoda qual ... No és només cosa funciona millor per si sol, si no en què ordinador funciona millor, la el rendiment d'una pc depèn tant de l'sofware com de el maquinari, és un «paquet» per dir-ho d'alguna manera. Obiamente un et funcionés millor que l'altre però depèn molt dels recursos que tinguis, Hi ha processadors fets especialmete per xp i altres per W7, el mateix amb targetes gràfiques o altres coses, unes coses funcionen aquí i altres alla, però no per això un és millor que un altre, sinó que cada cosa va ser designada per a un sistema. No hi ha dubte que per molts anys xp va ser el millor sistema de Microsoft, però també és un fet que w7 milloro descomunalment amb respectoa vista i es combirtio en un rival fort per xp, cosa que vista mai va poder fer i no és ni l'ombra de el seu antecessor.

    Aki el bo és que ja hi ha varietat i 2 sistemes a escollir depenent dels recursos amb què expliquis és cosa et va millor. Tots dos són molt bons però no 100% compatibles en totes les necessitats de l'usuari, que a la fi crec que és el més important.

    El millor és el que més et s'acomoda i punt.

  54.   jaime va dir

    a mi em van comprar una net book i portava el windows 7 starter i la veritat és que era lent a mes no poder, l'àudio es em travava, el vídeo també, entraves a you tube i era impossible, els jocs i tot de 10 anys d' antiguitat eren injugables, fins i tot amb 1 gb de ram i processador atom de 2 fils estaven al màxim, en un ciber li van posar XP i la veritat és que va millorar moltíssim, on no em gust és que molts programes com el messenger nou, l'office 2010 , etc. no funcionaven així que havia de fer servir progarmas tipus linux, així que un bon dia em armi de valor i instal linux Ubuntu des d'una memòria USB i la veritat és que amb aquest no em queixo va ser el millor que vaig poder fer, ara porto super perzonalizada meu net book amb efectes, docks, utilitzo el mateix missatger que utilitzava en xp que ara es era de linux, per a les tasques de la secundària en tinc prou i em sobra l'open office, hi ha jocs molt bons i alguns en línia com l'Urban Terror, veig vídeos de youtube sense problemes en ocasions fins HD, no hi ha antivirus per que no hi ha virus i el principal necessito un programa ho busco en el gestor inclòs i on hi ha milers de programes, jocs, etc. completament gratis i el instal·lo en dos clics, no he de passar-me hores buscant el programa a internet descarregar-lo, buscant el crac o keygen etc. per a al final que ni ho corri l'ordinador.

  55.   Alejandro va dir

    No poden recomanar un OS com linux denigrant a windows per la senzilla raó que linux per mes versions noves que tingui segueix sent un OS prehistòric, no entenc com en l'any 2011 se segueixi usant en linux la consola per instal·lar una cosa que en windows el fas amb 3 clics. No és que defensi aferrissadament a windows però he intentat passar-me a linux amb ubunto amb les promeses de velocitat però en el que en windows em pren només segons fer alguna tonteria a linux em pren hores pel simple fet d'obrir el firefox entrar a google i buscar COM dIMONIS ES FA AQUESTA cOSA EN LINUX i passar llegint un tutorial llarg per a al final realitzar una altra recerca per esbrinar altra cosa per fer una cosa tan senzilla. En la meva experiència personal per exemple em va ser impossible utilitzar pen drives i discos rígids externs en ubuntu, la qual cosa és mortal ja que els ús constantment. Linux no és recomanable, millor pc lenta però que funcioni a tenir una pc rapida i no poder fer res o passar anys fins que aprenguis a fer alguna cosa

  56.   superòptim va dir

    @Alejandro «no entenc com en l'any 2011 se segueixi usant en linux la consola per instal·lar una cosa que en windows ho fas amb 3 clics»
    Es nota que no has fet servir Linux en la teva vida. I en windows no és veritat que instal·les alguna cosa amb 3 clics: en realitat fas com 20 i has de pregar perquè no s'infecti el teu equip. Has instal·lat Office? Photoshop? no has bregat amb activacions de llicència? serials? cracks? reinici de la teva màquina? més mitja hora d'instalacion amb plugins i tot això? A més que has de buscar en milers de llocs a internet per trobar la aplicacio correcta a risc de topar-te amb un fake que resulta ser troià.

    En canvi, en Ubuntu només calen 2 clics a l'Ubuntu Programari Center, i et instal·les OpenOffice i Gimp en menys de 20 segons. Tot el trobes en un sol lloc: els repositoris oficials.

  57.   Casper va dir

    Gent, no van llegir el títol »Windows XP vs Windows 7 a netbooks« ... veig que hi ha persones que comprenen mes que jo i que diversos dels usuaris, a aquestes persones els dic ... si us plau centrem-nos en el tema a discutir, realment m'interessa passar el meu netbook eee pc 1000ha a Windows 7, m'interessa només perquè estic per formatar i m'agradaria passar-me a un SO més nou. L'ús que li dono a la netbook és només internet, musica i oficce.

    Els agraeixo tota la info que em puguin facilitar.

    Salutacions.

  58.   jose luis va dir

    Hola, jo tinc una mini lap aspiri one 1.6 amb 2 GB de RAM que originalment venia amb Windows XP Home Edition. Era bona, però a l'instal·lar programes i desinstal·lar, de vegades generava errors i deixava residus dels mateixos, carpetes huerfanas, dades de registre i coses així. La vaig portar a formatar amb Windows 7 Professional.
    No sóc un màster en això, però la veritat és que anava bastant lenta amb Windows 7 Professional pel que fa a obrir carpetes, explorador de windows o entrar a panell de control i les opcions de Windows, copiar dades entre carpetes o entre memòries usb.
    Encara que anava més ràpid el seu explorador d'internet, en general era més lenta, així que la formateron de nou i em van posar el Windows 7 Starter i milloro molt quant a velocitat de transferència de dades. Instal·la els programes més ràpid que el professional, a l'almenys en una mini, però aquesta força limitada, ni tan sols deixa canviar el fons.
    La bateria la gastava en 30 minuts de mitjana, amb tota la brillantor baix i només navegant a internet, sense posar música o coses així. L'àudio es tractava d'una, eren fraccions de segons, com si tartamudeara, bastant molest a l'hora d'escoltar música. Pràcticament era el XP però amb gràfics de el 7, només que no hi havia problemes.
    A l'instal·lar i desinstal·lar programes no deixava residus ni generava errors i coses així, però tot i així es em feia lent, així que la formatearon de nou a l'XP Professional, que és l'actual i la veritat no tinc cap problema, corre molt bé.
    Un detall és que en el Windows 7, tant en les versions professional com starter, l'ús de la CPU es mantenia entre 70% i 100%, i l'ús de ram en 1.2 GB i 1.5 GB i en el XP Professional es manté en ús de la cPU en un 20% de mitjana, fent les mateixes coses que en el 7 starter i amb un ús de la cpu de el 50% i en el professional de l'70% i pujant-se constantment a el 100%.
    En conclusió, crec que si no tens un athom 1.6 amb 1 o 2 GB de RAM et correria molt bé el XP i qualsevol versio de el 7 et caminaria lent i se't ciclaría si obres diverses aplicacions simultàniament.
    Si tens un core duo almenys amb 2 GB de RAM et vindria bé un Windows 7 starter. És limitat comparat amb la versió prefesional o ultimate, que és la més completa, després segueix el Professional, però et correria sense problemes.
    Si tens un core duo almenys i 4 GB de RAM et correria sense problemes qualsevol edició de Windows 7, fins i tot la Ultimate, que és la millor de Windows 7.
    En conclusió, depenent de l'Maquinari de la teva màquina tria un sistema que corri bé.

  59.   Vhas va dir

    Bé primer de tot, he fet servir gairebé tots els SO de Microsoft, concordo que el tan estimat Windows XP és l'elecció ideal amb maquinari no molt nou o bé nou però limitat a tal el cas de les netbook. Bé, el meu portàtil originalment venia amb Windows Vista Home Edition, a simple vista van ressaltar els seus efectes més nítids, els seus gràfics vectorials i la seva major fidelitat i fermesa de sistema, així com els seus defectes, mes lent i consumia gairebé el 100% de la meva memòria, vaig decidir fer el downgrade a Windows XP, el meu portàtil ara sí semblava actual ... corria excel·lent, els jocs inciabab ràpid, fins i tot vaig realitzar dual boot amb Ubuntu 9.10 (bon sistema actualment s'abandoni) en fi, a el passar dels anys va arribar Windows 7, sempre entrava en dubte si migrar o no, un bon dia vaig decidir migrar el meu portàtil, el meu Windows XP pecava de lentitud pel que fa a encès, Windows 7 instal em va prendre aproximadament 30 minuts o menys, molt menys que un Windows XP. A la fi vaig verificar que aquest sistema és com vista anteriorment, però amb l'avantatge de ser molt més ràpid. Un altre apartat o desavantatge és que Windows XP 32 bits no suporta mes de 3 gigues de RAM, per òbvies raons de sistema binari i el nombre d'instruccions suportades per aquesta tecnologia (no em surtin amb la versió de XP x64 per que és una porqueria sense drivers) en fi, vaig instal·lar Windows 7 x64, al menys recomano si tens un portàtil una mica per sobre dels estàndard t'anirà de meravella, ja que Directx 10 i 11 per gamers com jo és molt necessari, en el personal m'agrada Internet Explorer i el 9 és exclusiu de Vista i 7, així com Windows Live Messenger, la nova versió és exclusiva. En conclusió, si tens un micro de al menys 1 GHz i més de 2 GB de RAM instal Windows 7, no et penediràs. Cas contrari, menys d'1 GB, intenta migrar a XP així teu equip no patirà d'insuficiències pel que fa a Linux. No és que ho detesti, però s'obstina a ser un sistema per geeks, un usuari hogareño no té temps d'aprendre suo-apt-get install, o de com usar aquesta consola, ni de bon tros el utilitzar Open Office (bona eina, li falta madurar). Els que van utilitzar la ofimàtica de Microsoft i Open Office i realment TREBALLIN COM JO EN LES DUES sabran que la de Microsoft és molt superior. A més GIMP està per a Windows, molt programari de Linux està migrant a Windows, jo mateix canviï alchol 120 per Daemontools per què? simplement porquees gratis, quan Linux seva interfície gràfica prengui les coses com han de ser per a usuaris domèstics conservant la seva seguretat per als més avançats, llavors em migrare, mentre segueixin embrancats en la seva polèmica de «linux és millor, perquè és millor» mai aconseguissin això, ¿ no té virus? si hi són pocs, però per què fer virus per a una plataforma amb pocs usuaris? i amb centenars de distros que cadascuna funciona com vol, en canvi fer virus per al Windows de moda és més senzill. Com diu la frase «A l'Cèsar el que és de l'Cèsar». Usin el sistema que més li sembli, a la fi són els seus ordinadors i vostès decideixen el que utilitzar.

    1.    PacMan va dir

      Que Linux és una plataforma amb pocs usuaris? Jajajajaja !!! Ets un pesat i només dius tonteries ...

  60.   lxa va dir

    Hola @Vhas, puntualitzaré 3 coses de les que has comentat que fa a Linux:

    · Dius que OpenOffice està per darrere de Microsoft ... et diré que actualment LibreOffice és més utilitzat i està molt per sobre actualment d'OpenOffice, ia més no té res a envejar a l'ofimàtica de Microsoft. Per aquí camines una mica desactualitzat crec jo.

    · Comentes que molt programari de Linux està migrant a Windows i no és així. El que passa és que molt Programari Lliure és 'multiplataforma', la qual cosa vol dir que es pot utilitzar tant en Linux, com en Windows, com en Mac OS X. Sens dubte un punt a favor de l'Programari Lliure.

    · Finalment, dius que Linux segueix sent per geeks i no per a usuaris domèstics. Ets una mica equivocat, ja que actualment hi ha distribucions, com Linux Mint, que a més és la més utilitzada en aquests moments, que manté la seguretat i robustesa que el teu reclames, ia més pot ser utilitzada perfectament per algú que ve de Windows i mai havia utilitzat Linux anteriorment (de fet l'aspecte visual és molt similar). Fins i tot pots instal·lar gairebé qualsevol aplicació que imaginis (hi ha milers disponibles) des dels repositoris oficials simplement fent 1 click (més fàcil que en Windows, fixa't!).

    Gràcies pel teu comentari @Vhas, una salutació!

  61.   vhas va dir

    Salutacions!

    Lxa crec que vas editar el meu post xP gràcies, ja que es em va enviar per accident i no vaig tenir temps de treure els meus horrors ortogràfics i falta de coherència.

    Conec OpenOffice, sí que té força coses a envejar ara la «migració» de documents. Per exemple en el meu treball fem servir «plantilles», documents ja definits amb imatges, algunes taules i informació. A l'obrir-lo amb OpenOffice. Aquests documents «moltíssims» es descuadraron, va ser el que vaig notar a primera vista, diran molts, va ser la mida de fulla, marges, etc etc, es van buscar moltes solucions, mai trobem l'apropiada més que refer aquest treball. A l'refer el acomodar imatges es va tornar gairebé un viacrucis, ja que les imatges es comporten de diferent manera molt distitna a l'ofimàtica que ja coneixen tots, en fi batallant es van aconseguir posar els textos on havien d'anar i les imatges igualment. Potser hagués estat més ràpid d'haver tingut més experiència, però això no treu que OpenOffice no sigui tan intuïtiu com el de Microsoft. Quants de nosaltres en la nostra vida potser mai havíem tocat un Word però si un Windows? i sabíem que probablement amb doble clic es accedeixen a més opcions d'un objecte, el punt mes fort és el «Excel». Molts segur ho hem vist treballar, segons llei havia un que deia que soportoaba 5200 o alguna cosa així de cel·les, preguntava qui les utilitza? ... encara que no ho creguis he vist 3000 cel·les plenes en un document, si s'utilitzen, el millor d'aquest Excel és que si vols pots «programar» al, això ajuda molt a les «pseudo bases de dades que moltes empreses manegen en ell» pel fet que els seus sintaxi varia molt poc a les de Visual, en fi en el personal em quedo amb Office , potser no amb la versió enterprise de 5000 $ mexicans però sí amb la Student que m'és més que suficient a mi.

    El Programari Lliure migrar no em vaig donar a entendre «migrar» em referia al fet que finalment es van dignar a treure versions per als usuaris de Windows, ha Programari molt bo i un altre molt escombraries, com vaig dir GIMP, daemontools, Amsn, i no recordo algun altre , de moment que em vingui a la ment són excel·lents i tenen versions per a nosaltres els de Windows = d, és còmode no fer servir Crack Key Gen, o arxius rar de dubtosa procedència. S'agraeix aquest Programari, fins i tot el Mozilla (en el personal no el faig servir) no el faig servir per simple costum d'usar la porcada d'Internet Explorer xD. Avui dia si està a l'una dels altres, no com abans, i de moment l'únic amb acceleració per GPU (no sé si existeix connector de Mozilla)

    Respecte la distribució Linux Mint no l'havia escoltat esmentar, investigaré sobre ella, igual es la instal al meu pare, que com a usuari domèstic ell fa servir l'ordinador per a poc més que xatejar, moltes vegades descàrrega virus i he de reparar-la, també revisar els requisits de la distro, em tocarà investigar.

    La majoria dels «linuxers» es van quedar amb la idea de Windows = «pantalla blava». Despertin, aquest Windows 95 i 98 ja van quedar enrere, Microsoft també va evolucionar, si bé els seus sistemes segur tenen molt de «màrqueting» pels seus requisits, és cert, però no anem a viure en consola amb 4 MB de RAM 12k de vídeo i 480 de disc dur, que llanci la primera pedra qui no guardi MP3 en els seus ordinadors, a qui no li agrada que el seu sistema es vegi valent, es digui Gnome KDE o Windows. A més molts dels jocs que corren sota «OpenGL» vs «directX» la veritat deixen massa a desitjar, un abismal bretxa de rendiment, diran ... és que els programadors no els optimitzen, Ok Però és que Microsoft els dóna les eines gairebé mastegades per que programin per al seu sistema, no pretenc canviar TOTS ELS DEL FÒRUM A WINDOWS només pretenc que ningú es fanatice per algun sistema només ser objectius i saber dicernir on aplicar un Linux, on un Windows.

    Gràcies, feia temps que no m'entretenia en un bloc =) seguiré per aquí com a espectador solament.

  62.   lxa va dir

    @vhas, gràcies de nou pels teus comentaris.

    Et remeto al meu missatge anterior, on vaig dir que actualment s'utilitza més LibreOffice, i no OpenOffice com insisteixes en el teu missatge.

    LibreOffice (que no OpenOffice) no té res a envejar a l'ofimàtica de Microsoft.

    Una salutació!

  63.   maximiliano va dir

    Hola, em va interessar el fòrum.
    Volia comentar-los que tinc una netbook de govern (argentina) un EXO X352 la qual aquesta alliberada i tot, ja que mai les van activar jeje. Originalment venia amb Win XP SP3, la qual aquesta plena de programes. Li vaig instal·lar Windows XP Colossus Edition 2 Reload, el qual li va molt però molt bé, ara, em compri una memòria RAM de 2Gb, amb ella vaig canviar el meu SO a WIN 7 ultimate 64 bits, el qual veig que camina molt millor que Windows XP , a més de milers d'Eines útils i drivers actualitzats. Els explico que té més qualitat de vídeo, en aquesta pantalleta ara, sincerament em deixo sorprès i volia deixar la meva experiència. Salutacions.

    1.    Christian Damian Medina va dir

      Hola, mira jo també tinc aquesta Netbook i la veritat et dic que et vas a entusiasmar el primer cop que li posis Win 7, perquè veuràs que tot és més Ligth, a el principi, però després et caminarà mes i mes lenta ... Jo defragmente el disc i tot però no em va funcionar, em acord que un Prof. de l'Escola Tecnica que estudiava ens va dir que és millor tenir Win XP en les Net de Govern perquè el seu Tecnologia, la seva Arquitectura aquesta creada per a aquest dit SO no per res ve de fabrica Windows XP i si, crec que és veritat això que ens tracten de ficar Win. 7 en totes les Netbook Intel Atom, i això està malament. ULL! Em refereixo a Netbook no a PC d'Escriptoris o Llibreta ja que els seus tecnologia aquesta creada per suportar Win 7 i no XP. A més et recomano que li posis un SO de 32 bits perquè et camini millor ... Ja que el micro és de 32 bit i bona compra la de la RAM. Salutacions.

  64.   gustavo va dir

    Hola, jo tinc win7 a netbook compac 1 Gb de ram. Tenia de fàbrica win7 però després d'uns anys aquesta molt lenta. La formateu per un virus i ara aquesta massa lenta, algú em pot donar una solució per favor. Gràcies.

    1.    shagi00 va dir

      hola ja vas instal·lar tots els controladors dela pc?

  65.   Rafa va dir

    Salutacions a tots. Boníssima la discussió. Va meu punt:

    He provat XP per molts anys, Vista per pocs i ara Windows 7. Ubuntu des de la 6 ... I he de dir que tots són molt diferents.

    M'agrada XP, sóc un gamer i em corre que vola en qualsevol PC. Windows 7 ho sento veloç, però no tant com XP. (Res a pugui alarmar). On concordo moltíssim és en el d'Ubuntu vs. Windows.

    És cert que Linux és ràpid, bonic, i té centenars de programes gratis. Però ... (i no sé per què) mai no m'he sentit «com a casa» amb ell ... Em sento millor en XP i 7. La consola em treu temps (no és impossible d'utilitzar ni molt menys) però en XP tot ho faig ràpid, sé com moure i no estic en un món que de tan «bonic» pot arribar a perdrem, com en Linux.

    Segueixo amb XP i 7, i Linux quan vull (i puc) submergir-me en un món diferent ...

    Salutacions i respectes.

    1.    guille va dir

      En qualsevol distribució de Linux orientada a usuaris inexperts pots fer-ho tot de forma gràfica, com en Windows, la majoria de les vegades amb menús conceptualment més clars, ordenats i transparents. La consola el que ens permet és estalviar temps en aquestes tasques, ja que si tenim experiència en el seu ús, podem operar el nostre ordinador simplement escrivint paraules en lloc de buscar i fer clic després clic en menús que triguen a carregar i ens fan perdre temps.

  66.   ivan va dir

    jo prefereixo el windows xp xq és més complet que el windows 7, que és molt incomplet

  67.   Eduard. va dir

    Salu2: Tinc: Intel Atom 2.0Gb RAM 1,66ghz amb el W7 Starter original. (Oblideu-vos de l'HD en aquesta netbook.)

    Avaluació: 1) els primers 2 mesos vola. 2) el 3 i 4 mes és una carreta de lenta. 3) a el sisè és necessari un formato sinó es torna impossible donada la lentitud.

    Els pros és que té una funció tipus recovery que a l'arrencada li dono F5 i te la deixa de fabrica (format i instalacion perds totes les teves dades del disc dur) la qual ve amb les net samsung.

    Voldria saber si instal·lo XP, perdo la funció de recovery de samsung ?, altres prestacions q perdo ?, és mes ràpida l'experiència amb XP després de 6 mesos o és el mateix? ¿Quina versió de XP em convé? i ¿que navegador i antivirus (free) em recomanen en cas que faci el canvi?

    DES JA MOLTÍSSIMES GRÀCIES ...

  68.   DavidEsteban Galeano va dir

    @ DEG5270
    22 de Juny de 2016, Windows XP Va morir d'Una Forma Lenta i Dolorosa Davant Windows 7 ...
    Una Pena, Fins avançar el desguàs Eliminant el Suport Tècnic i les Llicències ...
    Si Tenen Una PC Amb 1GB de RAM i 1.6GHz Utilitzin Wnidows 7 Home Premium, El Millor del Millor, i desactivin els Efectes en »Opcions Avançades»
    Si Tenen Una PC a Carbon i Volen veure mes FPS del que l'Ull Humà Pot Veure i amb Defectes passar a Mas de 87 FPS Utilitzin Widows XP, ara és una Caixa de Pandora de Virus, Troians i Fins als Jocs li donen l'Esquena davant Windows 10 ...